Käytetyn tavaran vertaiskauppa netissä näyttää tuottavan huomattavat ympäristöhyödyt. Mediakonserni Schibsted on laskenut käytetyn tavaran vertaiskaupan ympäristövaikutuksia kahdeksalla eri kauppapaikallaan. Mukana…
Käärijä-huuma näkyy jopa käytetyn tavaran myyntialustoilla – Myynnissä kaikkea kirkkaanvihreää ”Käärijä-maatalouskoneista” lähtien
Vertaiskauppapaikka Toriin on viime viikkoina kertynyt runsaasti Käärijä- ja Cha Cha Cha -teemaisia ilmoituksia. Käärijä menestyi loistavasti Suomen tämän vuoden euroviisuedustajana ja hänen kappaleensa Cha Cha Cha sijoittui kokonaispisteissä toiseksi.
Käärijä-teemaisista tuotteista oli juuri ennen Euroviisujen finaalia pelkästään Tori.fi:ssä 114 ilmoitusta. Cha Cha Cha -teemaisia ilmoituksia on 98.
”Toria käyttää kuukausittain yli kolme miljoonaa ihmistä. Koska Käärijä-huuma hehkuu nyt niin kuumana, ilman muuta se näkyy käytetyn tavaran kaupassakin”, Torin johtaja Jenni Tuomisto kertoo.
Maatalouskoneella viisujuhliin
Kaupan on etenkin kirkkaanvihreitä tavaroita vaatteista sisustustarvikkeisiin.
”Käytännössä Käärijä-huuma näkyy vertaiskaupassa siten, että ihmiset ovat laittaneet vihreänväristä ja Käärijä-teemaista tavaraa myyntiin. Ilmoituksista iso valtaosa on julkaistu tällä viikolla. Ja ilmoittajat myös hoksaavat markkinoida tuotteitaan Käärijä- ja Cha Cha Cha -teemalla. Eli esimerkiksi vihreä Ford Fiesta -henkilöauto on nyt ”Käärijä-Fiesta”, Tuomisto sanoo.
Vaatteiden ja asusteiden linkki Euroviisu-juhlintaan on selvä, mutta epäkäytännöllisempiä viisujuhlien värittäjiksi ovat käärijä-maatalouskoneet. Niitä on kaupan 6 kappaletta. Käärijä on maatalouskone, jolla kääritään paaleja.
”Paaleja käärivät käärijät eivät tietenkään liity viisuhuumaan, mutta on hauska sattuma, että Torissa kaupan olevissa käärijöissäkin toistuu vihreä väri”, Tuomisto kommentoi.
Teksti: Elina Saarinen/ Uusiouutiset-lehti
Kuva: Tori.fi. Torissa kaupan oli esimerkiksi tämä fanijuliste 150 euron hintaan.
Juttua päivitetty 25.5.: Lisätty Käärijän sijoitus Euroviisuissa.