Lukijatutkimus kertoo: Uutiskirjeen lukijat ovat alan kokeneita asiantuntijoita

Facebooktwitterlinkedin

Kuinka kauan luit edellistä Uusiouutisten uutiskirjettä? Uusiouutisten uutiskirjeen lukijatutkimuksen mukaan uutiskirjettä luetaan keskimäärin yli kahdeksan minuuttia.

74,7 prosenttia tutkimukseen vastanneista lukee uutiskirjeen työpaikalla. 41% jakaa uutiskirjeen myös muille.

65,5% lukijoista osallistuu hankintapäätöksiin. Jopa 19,9% on itse se henkilö, joka tekee organisaationsa hankintapäätökset.

 

Tyytyväisiä lukijoita

Peräti 95 prosenttia uutiskirjeen lukijatutkimukseen vastanneista on erittäin tai melko tyytyväisiä Uusiouutisten uutiskirjeeseen.

Vastanneiden mielestä parasta on ajankohtaisuus, kiinnostavat ja tärkeät aiheet sekä monipuolisuus. Lukijat kertovat saavansa kirjeestä paljon omaa työtään tukevaa tietoa, jota ei muualta saa.

Tässä muutama poiminta avoimista vastauksista:

”Uusiouutisista löydän usein uutisia, joita en näe muualta.”

”Aiheet ovat mielenkiintoisia ja linkittyvät hyvin työntekooni.”

”Saa sellaista tietoa, mitä muualta ei saa. Kokoaa ytimekkäästi mm. alan tapahtumia, säännöksiä ja uutisia.”

”Tapa seurata, mitä kiertotalouden tiimoilta tapahtuu Suomessa ja ulkomailla.”

”Aihepiiri on äärimmäisen mielenkiintoinen! Uusiouutiset on kompakti tietopaketti alan ajankohtaiskuulumisista.”

”Ainoa ympäristöteollisuuden ja sitä koskevien alojen asiantuntijalähde. Tietoa vasta valmisteilla olevista asioista, eli paljon uutta ja tärkeää.”

 

Mainokset ja bannerit huomataan

Uutiskirjeen bannerit ja mainokset saavat hyvin huomiota: tutkitun uutiskirjeen mainokset ja bannerit huomasi keskimäärin 37,4 prosenttia vastanneista. Parhaimmillaan tietyn bannerin huomasi jopa 63,5 prosenttia vastanneista ja jopa yli puolet klikkasi sen linkkejä ja jatkoi mainostajan sivuille.

Lukijat saavat paljon hyödyllistä tietoa uutiskirjeen mainoksista.Lukijoita kiinnostavat eniten mainokset, jotka liittyvät näihin aiheisiin:

  • kiertotalouden ratkaisut ja palvelut (92% on näistä mainoksista erittäin tai melko kiinnostunut ja yli puolet erittäin kiinnostunut)
  • kierrätys- ja lajitteluratkaisut (88%)
  • tapahtumat ja koulutus (84%)
  • ympäristöystävälliset kuluttajatuotteet (83%)
  • jätehuollon palvelut, teknologiat ja tuotteet (81%)
  • uudet työpakat (61%),
  • hankkeet ja rahoitus (66%)
  • yhteiskäytön ja jakamisen palvelut (66%).

 

Lukijoilla on alan kokemusta

Suurin osa Uusiouutisten uutiskirjeen lukijoista on kiertotalous-, jätehuolto- ja ympäristöalan kokeneita ammattilaisia.

  • 54,1 prosenttia lukijoista työskentelee asiantuntijatehtävissä ja 32,8% on työskennellyt alalla yli 11 vuotta. 15,5 % on työskennellyt alalla yli 20 vuotta.
  • Uutiskirje tavoittaa myös kiertotalousalan nuoret ja tulevat osaajat: 23.1% lukijoista on alle 39-vuotiaita ja yli 7% lukijoista opiskelee.
  • Uusiouutiset tavoittaa myös muilla aloilla työskenteleviä, jotka ovat kiinnostuneet kiertotalousasioista: 25,9% työskentelee kiertotalous- ja jätesektorin ulkopuolella.
  • 47,7% työskentelee yksityisellä sektorilla
  • 26,3% työskentelee julkisella sektorilla
  • 31,3% työskentelee yli 200 hengen organisaatioissa.
  • Toisaalta pienissä, alle 10 hengen organisaatioissa työskentelee 19,2%.
  • Uutiskirjeen lukijat ovat suurkaupunkilaisia: 60,9% lukijoista asuu yli 100 000 asukkaan kaupungissa.

 

Tutkimuksen toteutti elo-syyskuussa JHelske Research osana Aikakausmedian lukijatutkimuksia. Tutkimuksen tuloksista on paljon apua, kun Uusiouutisten uutiskirjettä kehitetään edelleen.

Tutkimukseen vastanneiden kesken on arvottu kiertotaloushenkisiä palkintoja. Voittajiin on otettu yhteyttä henkilökohtaisesti.

Kiitokset kaikille tutkimukseen osallistuneille!

Facebooktwitterlinkedin