Vihdoinkin kuluttaja saa palkinnon pakkausten kierrättämisestä – lajittelu tuo etuja

Kuva: Kiilto. Kiillon pakkausten lajittelu kierrätykseen on nyt entistä kannattavampaa.
Facebooktwitterlinkedin

Kuluttajat ovat saaneet lisäkannustimen kemianyhtiö Kiillon pakkausten lajitteluun. Bower-sovelluksen kautta kierrätetyistä pakkauksista saa erilaisia etuja.

Kannustin perustuu Kiillon ja pakkausten keräyssovelluksen aloittamaan yhteistyöhön, jonka myötä Kiilto-, Erisan-, Serto- ja Linna-merkkien pakkauksista saa viisinkertaisen määrän pisteitä.

Pakkaus skannataan puhelimella sovellukseen ja viedään sen jälkeen taloyhtiön jätepisteen tai lähimmän kierrätyspisteen oikeaan astiaan.

Näin kerätyt pisteet voi muuttaa rahaksi, kupongeiksi tai lahjoitukseksi hyväntekeväisyyteen.

 

”Omien valintojen vaikutus näkyväksi”

Bowerin sovelluksella on Pohjoismaissa jo noin 580 000 käyttäjää.

”Yhteistyömme Bowerin kanssa tuntuu luonnolliselta, kun molempien yritysten tavoitteena on olla ympäristövastuun edelläkävijöitä”, sanoo Kiillon kuluttajatuotteiden liiketoimintajohtaja Antero Kivioja.

Kiillon teettämän tutkimuksen mukaan 38 prosenttia pyykinpesuaineiden käyttäjistä pitää tuotteen vastuullisuutta erityisen tärkeänä ostokriteerinä.

Kuluttajista on kuitenkin vaikea arvioida tuotteen ja sen valmistajan vastuullisuutta, samoin omien valintojen vaikutusta.

Vastuullisuus konkretisoituu heille turvallisuuden kokemuksena tuotteesta, sen tehokkuutena tai riittoisuutena sekä pakkauksen kierrätettävyytenä.

”Bowerin sovellus on työkalu siihen, että kuluttajat voivat nähdä omien valintojensa vaikutuksen, kun pisteitä kertyy”, Kivioja sanoo.

Kiillon tavoitteena on, että 70 prosenttia yhtiön pakkauksista on vuoteen 2025 mennessä uudelleenkäytettäviä, uusiutuvia tai kierrätysmateriaalia.

Yrityksen on määrä olla hiilineutraali vuoteen 2028 mennessä.

 

Teksti: Päivi Ikonen/ Kemiamedia.fi

Kuva: Kiilto. Kiillon pakkausten lajittelu kierrätykseen on nyt entistä kannattavampaa.

Facebooktwitterlinkedin