Lapuan RE-piste avattiin asiakkaille

Jätteitä voi toimittaa RE-pisteelle silloin kun itselle sopii kellonajasta riippumatta. Kuva: Lakeuden Etappi.
Facebooktwitterlinkedin

KAUPALLINEN YHTEISTYÖ

Lakeuden Etapin uusi RE-piste avattiin asiakkaille 4. syyskuuta 2024. Lapuan RE-piste on järjestyksessä Etapin toinen vastaava palvelupiste, joka tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden jätteen toimittamiseen itsepalveluna.

Ensimmäinen RE-piste avattiin Seinäjoella vuonna 2021 ja se on saavuttanut suuren suosion asiakkaiden keskuudessa varsinkin juuri itsepalvelumahdollisuuden takia.

Lapuan RE-piste avattiin vanhan jäteaseman naapurissa Honkimetsän teollisuusalueella. Se korvaa vanhan jäteaseman.

Lapuan jäteasema on perinteisesti ollut Etapin vilkkaimpia jäteasemia, joten itsepalveluasioinnille on arvioitu olevan runsaasti tarvetta asiakaskunnan keskuudessa. RE-pisteillä saa myös perinteistä palvelua palveluaikoina niin halutessaan, jos ei halua käyttää itsepalvelua.

RE-appi opastaa pisteellä

Etapin RE. -konsepti on uudenlainen toimintamalli, joka mahdollistaa itsepalveluasioinnin 24/7 käyttämällä RE-appi-mobiilisovellusta. Tällöin toimitaan Android- tai IOS-älylaitteeseen ladattavalla RE-appi-sovelluksella. Apin voi ladata sovelluskaupasta.

RE-appi neuvoo, miten pisteellä toimitaan ja opastaa viemään jätteet oikeaan paikkaan.

RE-appi neuvoo, miten pisteellä toimitaan ja opastaa viemään jätteet oikeaan paikkaan. Näin jätteitä voi toimittaa pisteelle silloin kun itselle sopii kellonajasta riippumatta. Sovelluksella voi myös suunnitella käyntinsä etukäteen ja tarvittaessa maksaakin, jos kuormassa on maksullista jätettä. Sisään pääsee auton rekisteritunnisteella.

”Uudenlaisen konseptin toteuttamisessa lähtökohtana oli asiakkaan laajat asiointimahdollisuudet ja hyvä palvelukokemus. Olemme tuoneet korkeatasoiset arjen kiertotalouden palvelut nykypäivään uudella tavalla, asiointiympäristö ja itsepalvelu ovat sitä”, kertaa toimitusjohtaja Pekka Kontio.

Itsepalvelu on lyönyt itsensä läpi

Tällä hetkellä Seinäjoen RE-pisteen asiointikäynneistä jopa 87 prosenttia tehdään jo itsepalveluna ja yli 60 prosenttia asioinneista tapahtuu perinteisten palveluaikojen ulkopuolella.

”Nyt RE-appisovelluksesta on kehitetty uusi versio, joten syyskuusta lähtien myös yrityksillä, taloyhtiöillä ja kunnilla on mahdollisuus asioida RE-pisteillä itsepalveluna”, kertoo projektin johtaja, palvelupäällikkö Anna Mäntylä.

Tähän mennessä itsepalvelumahdollisuus on ollut vain kuntien asukkaiden käytettävissä ja suurasiakkaat ovat asioineet vain palveluaikoina.

Kolmas RE-piste nousee Kurikkaan

Etapin kolmas RE-piste nousee Kurikkaan. RE-piste rakennetaan Nummen alueelle osin nykyisen jäteaseman tontille ja sen viereiselle tontille.

Kurikassa rakentaminen käynnistyi nyt kesällä tontin raivaustöillä. Uusimman RE-pisteen on määrä olla valmis keväällä 2025.

Uudet Lapuan ja Kurikan RE-pisteet skaalataan saman konseptin mukaisesti kuin isompi versionsa Seinäjoella, mutta toteutuksen mittaluokka on asiointimääriin suhteutettuna pienempi. Palvelutaso tulee olemaan yhtä laaja myös uusilla pisteillä.

Lue lisää RE-pistekonseptista

RE-pisteet palvelevat asukkaita joustavasti.
Facebooktwitterlinkedin